MIDAS PRO6
PRO6 je digitální mixážní systém od firmy MIDAS. Tímto produktem se firma snaží navázat na světový úspěch svého prvního digitálního pultu XL4 a jeho pokračovatele XL8. |
Právě XL8 se stal v roce 2006 novou firemní „vlajkovou lodí" a nahradil takovou legendu jakou dodnes je XL4. Již tehdy se konstruktéři XL8mičky nechali slyšet, že jejich tehdy nový pult je pouze začátek. Model XL8 se od té doby osvědčil při mnoha světových turné, pochvalují si jej i v mnohých divadlech a také v několika koncertních halách či amerických kostelích. Na jeho fenomenální úspěch se teď firma MIDAS snaží navázat uvedením cenově dostupnějšího mixážního systému, založeného na kvalitě a zkušenostech nasbíraných s XL8.
MIDAS PRO6
Velikost vlastní ovládací konzole systému PRO6 zhruba odpovídá 32nakálové verzi mixážního pultu MIDAS Verona 320, ke konzoli patří ještě dva racky s obslužnými perifériemi a procesingem. Přes tuto relativně malou velikost dokáže systém zpracovat až 80 plně vybavených vstupních kanálů a následně až 32(+3 master) mixážních sběrnic, to vše s plnou výbavou ekvalizérů a dynamiky (kompresor a gate/expander). To ovšem platí o základní verzi, neboť systém PRO6 je postavený jako modulární. V praxi to znamená, že jej můžete pomocí dalších vstupních a výstupních jednotek rozšířit až na 264 vstupů a v případě potřeby 264 výstupů. Díky stejnému systému propojení CAT5/CAT6 kabelem je tato zařízení možné rozmístit kdekoliv, můžete tedy mít vstupní či výstupní jednotky zároveň například v orchestřišti, na scéně a v kabině DJ, visící nad scénou.
Všechna propojení vstupních a výstupních jednotek s mixážní konzolí lze ukládat do scén, lze je tedy dynamicky měnit v závislosti na situaci dokonce i během koncertu, nebo představení. Přepínat scény může buď obsluhující zvukař ručně, nebo lze naprogramovat pult pro pinímání MIDI povelů a scény přepínat automaticky.
MIDAS PRO6
Nekompromisní požadavky na stabilitu a spolehlivost systému i tentokrát vyžadovaly použití operačního systému Linux jako jádra, na kterém je postavený obslužný program a veškerý procesing konzole a jejích periferií. Také zpracování dynamiky a vysoce kvalitních efektů zdědila PRO6 po renomovaném XL8. To mimo jiné znamená systém automatické kompenzace latence zpracování signálu (EQ, FX, dynamika), díky které je ve výsledku při procesu směšovaní signálu z jednotlivých kanálů zvuk absolutně fázově koherentní (stabilní). To se netýká jen interních plug-inů a modulů zpracování, systém je dokonce schopen brát v úvahu zpoždění (latenci) na externích zařízeních jako jsou lampové kompresory, nebo efektové procesory. Podobně jako signálové cesty i nastavení efektů a dynamiky můžete snadno ukládat do scén. Celá signálová cesta byla optimalizována s ohledem na kvalitu zvuku, legendárním zvukem mikrofonních předzesilovačů MIDAS (původem z XL4) přes věrnou simulaci analogových ekvalizérů MIDAS (zde si můžete vybrat model) přes několik verzí dynamiky až po virtuální verzi Klark-teknik DN360 (nebo jiných) na masterech.
MIDAS PRO6
Kromě kvality zvuku ležela konstruktérům na srdci i starost o přiměřenou velikost a hmotnost pultu s ohledem na to množství funkcí, které systém nabízí. Ovládací prvky jsou logicky uspořádané a jsou doslova „po ruce" tak, aby se zvukař na konzoli orientoval snadno a intuitivně. Ergonomická filosofie firmy MIDAS nazvaná „přiblížit pult technikovi" je i zde dotažená do detailů a osvobozuje technika od přemýšlení nad „vrstvami" a „stránkami". Namísto toho je i u nové PRO6 implementována technologie barevného kódování VCA a POP skupin, jejichž podrobnou editaci lze na konzoli vyvolat stiskem jediného tlačítka. Logika této technologie vychází ze zkušenosti, že zvukaři si i na analogových pultech popisují a označují cesty a jednotlivé skupiny nástrojů různobarevnými barevnými páskami. Poprvé byl tento nápad implementován do MIDAS XL8 kde se natolik osvědčil, že ani u nové PRO6 nemůže systém barevného značení, od vstupního kanálu až po VCA nebo POP skupinu, chybět.
««« Předchozí text: Architektura počítačových systémů Následující text: Televizní přijímač »»»
Learzi | 28. 11. 2007 St 11.21 | Audio | trvalý odkaz | tisk | 435x