INFOPEDIA

Assembler

Assembler je překladač symbolického strojově orientovaného jazyka, který existuje v operačním systému většiny počítačů typu JSEP. Tyto strojově orientované jazyky umožňují fyzickou realizaci algoritmu, jsou tedy prostředkem této realizace.

Learzi | 16. 3. 2007 Pá 00.00 | Software | 0 komentářů | 374x

Super Talent SSD s rozhraním Serial ATA
obrazek   Společnost Super Talent představila sérii paměťových médií nové generace typu SSD (Solid State Disk) které využívají pro přenos dat rozhraní SATA (Serial ATA). Již dříve byly v portfoliu firmy SSD disky s rozhraním IDE, nyní přibyly i flash disky SSD.

mortus | 15. 3. 2007 Čt 20.49 | Periferie | 0 komentářů | 292x

Průběh programu počítačem

Průběh programu počítačem od okamžiku, kdy je program napsán v programovacím jazyce do okamžiku zpracování výsledků sestává z několika fází.

Learzi | 15. 3. 2007 Čt 00.00 | Software | 0 komentářů | 389x

Adabas

Adabas je produkt firmy Software AG a jedná se o relační databázový systém vyvíjený od roku 1971. Byl navržen pro podporu obchodních aplikací, ale nejspíše z důvodu malé podpory a rozdílnosti trhů zůstal ve stínu Oraclu. Výhodou oproti němu může být jednoduchá instalace a malá náročnost na paměť a místo.

Adabas se vyznačuje vysokým výkonem, snadnou administrací a úsporným využitím systémových prostředků

Learzi | 14. 3. 2007 St 00.00 | Software | 0 komentářů | 523x

Minsk 32

Jednalo se o počítače druhé generace, byly však pětkrát výkonnější než typ Minsk 22. Počítače Minsk 32 používaly operační systém, měly osmkrát větší operační feritovou paměť než Minsk 22 a mohly současně zpracovávat čtyři programy. Informace v počítači byla organizována po slovech, ve styku s periferními zařízeními však byla používána znaková komunikace. Jako k jeho předchůdcům, byla i k tomuto typu počítače připojována periferní zařízení z různých zemí, jedině magnetopáskové jednotky pocházely z tehdejšího Sovětského svazu. Jednotky již byly modernější konstrukce, používaly pásku o šíři „půl palce“ a servomechanismy u nich vyrovnávaly polohu pásky ve vakuových zásobnících. Kapacita jedné magnetopáskové jednotky více než dvojnásobně převyšovala celkovou kapacitu všech magnetopáskových jednotek počítače Minsk 22. Pro počítače Minsk 32 byl u nás vytvořen programovací jazyk MAT532.

Learzi | 13. 3. 2007 Út 00.00 | Hardware | 0 komentářů | 493x

Eletronkový počítač EPOS 1

Výzkum, vývoj, výroba a používání počítače SAPO přinesly mnoho zkušeností, které při nemožnosti dostat se k potřebným zahraničním informacím byly hlavním přínosem pro další vývoj počítačů.

Learzi | 12. 3. 2007 Po 00.00 | Hardware | 0 komentářů | 504x

Myš Genius Mouse 3 Plug & Play

The Cool Mouse

Sériová myš uvedená na trh s podporou tehdy nového operačního systému Microsoft Windows 95. Jde o třítlačítkouvou myš vyrobenou z bílého plastu s kuličkovým mechanismem.

Learzi | 11. 3. 2007 Ne 09.17 | Muzeum | 0 komentářů | 537x

Nedostatek paměti ve Windows XP

Pokud je počítač vybaven množstvím paměti, které kapacitně nesdostačuje požadavkům aplikací spouštěných ve Windows XP, zobrazí se toto hlášení:

Learzi | 11. 3. 2007 Ne 00.00 | Software | 0 komentářů | 743x

Alan Mathison Turing

Alan Turing se narodil v Paddingtonu v Londýně 23. června 1912. Za nejvýznamnější Turingův přínos lze považovat Turingův počítač, který popisuje principy moderních počítačů v době, kdy ještě počítače neexistovaly a technologie jejich konstrukci ještě neumožňovala.

Learzi | 10. 3. 2007 So 00.00 | Osobnosti IT | 0 komentářů | 725x

Programovací jazyk Karel

Jazyk Karel vytvořil profesor Richard E. Pettis ze Stanfordské univerzity v USA. Popsal jej ve své knize „KAREL – The Robot“ a nazval jej skutečně „KAREL“ – na počest českého spisovatele Karla Čapka – autora divadelní hry „R.U.R.“, ve které Čapek jako první člověk na světě použil slova robot (které ale vymyslel jeho bratr Josef).

V bývalém Československu se Karel poprvé objevil zásluhou doc. Hvoreckého v Bratislavě. V druhé polovině 80. let se Karel rozšířil na všechny tehdy používané mikropočítače (IQ151, PMD85, Sinclair,…) a konaly se soutěže dětí a mládeže v jeho programování. Karel byl původně navržen jako „předvoj“ jazyka Pascal – má stejné programátorské konstrukce a stejné principy – stejně, jako Pascal podporuje strukturované programování a platí zde zásada rozkladu problému na jednodušší části. Není proto pro děti i dospělé problémem přejít od Karla např. k Logu, Pascalu, C a jiným programovacím jazykům.

Learzi | 9. 3. 2007 Pá 00.00 | Software | 0 komentářů | 578x






Výměna ikonek
Spolupráce


INFOPEDIA

Copyright @ Data Recycler Industry | 2006 | CMS RS2 ver. 5.2 RS2